Speed
En betjent i LA (Keanu Reeves) er fanget på en løbsk bybus, der eksploderer, hvis den kører under 80 km i timen. Han må hjælpe en af ​​de skrækslagne passagerer (Sandra Bullock) med at styre bussen i sikkerhed.
Keanu Reeves, Sandra Bullock og Dennis Hopper er stjernerne i denne hæsblæsende thriller fyldt med betagende stunts og uventet romantik. Jack Traven (Reeves) er en LA-betjent der skal afmontere en bombe plantet på en bus af en hævngerrig afpresser (Dennis Hopper). Men det er ikke det eneste, Jack og en passager (Bullock) skal navigere gennem byens gader med mere end 80 km i timen, ellers eksploderer bomben.