Separate Lies
Et ægtepar lever i lykkelig idyl, indtil en fatal ulykke udløser en kaskade af et stigende antal farlige løgne... som igen afslører ødelæggende sandheder om, hvem de hver især er, og hvad de ønsker af hinanden.
Et forlist forhold presses til det yderste i dette drama. Anne (Emily Watson) og James (Tom Wilkinson) er et tilsyneladende lykkeligt og velhavende britisk par, der deler deres tid mellem en lejlighed i London og et hus på landet. Men deres ægteskab er ikke så lykkeligt, som man kunne forestille sig, og i årevis har James vendt det blinde øje til, hvor dybt ulykkelig Anne er blevet sammen med ham. Deres liv sammen når til en skillevej, da Anne møder den smukke og charmerende Bill Bule (Rupert Everett). Anne bliver dybt betaget af ham, hvilket kun styrker hendes utilfredshed med James. Men da de to bliver involveret i en ulykke, der dræber en anden mand, forsvinder Bill ud af billedet, og James beslutter, at han er nødt til at træde i karakter for at beskytte den kvinde, han giftede sig med.