Skat, børnene er skrumpet
Rick Moranis spiller Wayne Szalinski, en travl opfinder, der forsøger at få sit formindskelsesapparat til at virke. Da det pludselig lykkes, har den Waynes børn i sigte, og han kommer til at smide sine børn, på nu en halv centimeters højde, ned i affaldet. Det er starten på et vildt miniature-eventyr med orkan-sprinklere, bombe-bier, en løbsk græsslåmaskine… og meget, meget mere! Indeholder afbildning af tobak.