Skønheden og Udyret
Da den selvoptagede prins forvandles til et fælt udyr, kan forbandelsen kun brydes af kærlighed. Da Belle besøger slottet, hjælper lysestagen Lymiere, uret Kloksworth og de andre romancen på vej.