Animationstrylleri samler to uforglemmelige børneeventyr “Vinden i Piletræerne og ”Sleepy Hollow”. Først en vild køretur med J. Thaddeus Tudse, der bekymrer hr. Muldvarp, hr. Rotte og hr. MacBadger. Mød så Ichabod Crane, der vil vinde Katrina Van Tassels kærlighed trods modstand fra byens bølle. Denne kamp introducerer Ichabod til Headless Horseman. Vidunderligt fortalt af Basil Rathbone og Bing Crosby. Indeholder afbildning af tobak.