The Flagmakers
"The Flagmakers" er et kig ind hos USA’s største producent af amerikanske flag og flagstænger, hvor flygtninge og immigranter - der har sat alt på spil for at komme til USA - sammen med deres midtvestlige kolleger syr fem millioner amerikanske flag om året.
"The Flagmakers", fra National Geographic Documentary Films, Oscar-vindende instruktør Cynthia Wade, prisvindende instruktør Sharon Liese og producent Giannis Antetokounmpo, stiller et af nutidens mest presserende spørgsmål: Hvem er det amerikanske flag for? Den medarbejderejede virksomhed Eder Flag i Oak Creek, Wisconsin, syr og sender fem millioner amerikanske flag om året. Flagmagerne - lokale, immigranter og flygtninge - syr stjerner og striber, mens de kæmper med identitet og tilhørsforhold. Sychef Radica, en serbisk immigrant, mener, at hvert flag har en sjæl. Ali, en krigsoverlevende fra Irak, lærer at bruge en symaskine efter at være ankommet til USA kun 90 dage før. Midtvestenfødte Barbs ægte venskaber med sine immigrantkolleger modsiger hendes stærkt konservative overbevisninger. SugarRay, en sort mand født og opvokset i Milwaukee, reflekterer over sit komplicerede forhold til sit land. Hver især tænker de over: Hvad repræsenterer det amerikanske flag i en foranderlig nation og verden, og for hvem? "The Flagmakers" giver et nært indblik hos de mennesker, hvis hænder skaber USA's mest genkendelige ikon.