Op
Den pensionerede ballonsælger Carl Fredriksen griber sin sidste chance for spænding. Med tusindvis af balloner bundet fast til sit hus, flyver han af sted mod sin barndoms drømmeverden. Han ved dog ikke, at Robert, en overivrig 8-årig vildmarksspejder, står på verandaen. De to møder talende hunde og kæmpefugle, og Carl indser, at de største eventyr i livet ikke altid er dem, man havde planlagt.