I seng med fjenden
Laura og Martin har været gift i fire år og virker til at være det perfekte par. Virkeligheden i deres hjem er meget anderledes, for Martin er en voldelig og brutal mand.
Laura Burney (Julia Roberts) er ikke kun trofækonen hos den velhavende investeringsrådgiver Martin (Patrick Bergin). Hun er også en mishandlet hustru. Efter at have forfalsket sin egen død, ændrer hun sit navn og flytter til Cedar Falls, Iowa – og starter endda i et nyt forhold. Men da Martin først har fundet ud af bedrageriet, kommer han til Iowa for at genvinde sin "besiddelse."