Indiana Jones og templets forbandelse
Indiana Jones og hans umage ledsagere, sangeren Willie Scott og den gadevante knægt Short Round, må springe ud lige før deres fly styrter ned i nærheden af en landsby, der er blevet ramt af en ulykke - tyveriet af deres hellige sten. Indy og vennerne, der altid tager imod eventyr med kyshånd, begiver sig ud for at få stenen tilbage og bliver mødt af en mere ondskabsfuld kraft, end de nogensinde kunne have forestillet sig.