Called to the Wild
Tre overlevelseseksperter drager på en rejse ind i Maines vildmark sammen med deres hundeledsagere. Hvert menneske/hundehold skal modstå elementernes rasen og samarbejde for at overleve ti dage i vildmarken.
I århundrede har mennesket avlet hunde til at hjælpe med forskellige former for overlevelse. I denne overlevelsesudfordring ulig nogen anden bliver overlevelseseksperter med forskellige baggrunde smidt ned i Maines fjerntliggende vildmarker sammen med deres hundeledsagere. I ti dage skal disse menneske-hundehold overleve i vildmarken uden andet det end, de bærer på ryggen. Hvert hold skal trekke ind i tæt skov kun med deres hund som guide, mens de leder efter deres udvalgte overlevelseslokation.