Ugly Betty
Betty Suarez er en klog og hård nød, der også er følsom og empatisk. Med sit iltre hår, en mund fuld af tandbøjle og en stil, der kun kan kaldes "eksperimentel" - ledsaget af en tendens til at falde på alle de forkerte tidspunkter - er hun ikke ligefrem den normale modeblads-medarbejder. Hun bliver ansat af Bradford Meade, der er udgiver af det trendsættende Mode, i håbet om at hans søn Daniel, der er Modes chefredaktør, ikke vil prøve at forføre hende. Efter en skæv start beviser Betty snart sit værd, hvilket forarger de fashionable Marc og Amanda og Wilhelmina Slater, der er Modes hensynsløse og frygtindgydende kreative chef. Mens hun opnår succes, forbliver Betty tro mod sine rødder i Queens og får kærlighed og støtte af sin far Ignacio, sin temperamentsfulde søster Hilda, og sin snusfornuftige nevø Justin.