M*A*S*H
M*A*S*H (et akronym for Mobile Army Surgical Hospital) er en amerikansk krigs-komedieserie, der omhandler personale under Koreakrigen (1950–53). Der er ofte spændinger mellem de civile værnepligtige fra militærhospital 4077 – Hawkeye, Trapper John og B.J. Hunnicutt – og de mere almindelige typer i hæren såsom Margaret Houlihan og Oberst Potter, som typisk repræsenterer patriotisme og pligt.