Monstre på job
Tylor Tuskmon tager eksamen fra Monsters University med topkarakterer og ankommer til Monsters, Incorporated for at tage fat på drømmejobbet som skræmmer .. men nej. På hans første dag opdager han, at de ikke længere ønsker skræmmere, men komikere! Tylor bliver midlertidigt forflyttet til Monsters, Inc. Fikse-Team. Ændringen spolerer Tylors planer, men han sætter sig et nyt mål: At blive komiker.
Tylor Tuskmon har netop taget eksamen med topkarakteren "skræmme-udmærkelse" fra skræmmeskolen på Monsters University. Lige siden han som dreng fik hele fjerde klasse til at skrige ved Shockingtons skræmme-skolekomedie, har Tylor drømt om at blive skræmmer ligesom hans idol, James P. Sullivan. Og nu vil drømmen blive til virkelighed.. eller ikke. Den første dag han møder op på Monsters, Incorporated for at tage fat på drømmejobbet som skræmmer, opdager han, at skrig er yt og latter er in. De ønsker ikke skræmmere, nu vil de have komikere! Tylor bliver midlertidigt forflyttet til Monsters, Inc. Fikse-Team (MIFT), hvor han må arbejde sammen med en flok sære mekanikere, deriblandt en gammel ven fra MU. Ændringen spolerer Tylors planer, men han sætter sig et nyt mål: At lære, hvordan man er sjov og blive komiker. "Monstre på job" handler om Tylor Tuskmon og hans drøm om at blive komiker og om hans mere eller mindre uheldige oplevelser med MIFT, mandskabet, der holder Monsters, Incorporated kørende.
Tylor Tuskmon møder op på Monsters, Inc. for at blive skræmmer, men skrig er yt og latter er in.
Tylor får sin første MIFT-reparationsopgave. Mike og Sulley tager sig af en menneskebaby.
Tylor og Duncan kommer til at lave strømafbrydelse i hele byen og må skjule det for en inspektør.
Tylor lader ved en fejltagelse den forviste "bedårende snemand" vende tilbage til Monsters, Inc.
På Monsters, Inc.s minimonster-dag øjner Tylor en chance for at blive forfremmet til komiker.
Tylor sætter sig for at blive den perfekte MIFTer, men det hele går frygteligt galt.
Tylor får sit drømmejob som komiker ... men han føler sig splittet over at forlade MIFT.