Percy Jackson og olymperne
Da Annabeth bliver taget til fange af Kronos’ styrker, må Percy begive sig ud på en farefuld færd for at redde hende. Han skal befri en gudinde, der er lænket, stå imod titanens forbandelse og undgå at forårsage Olympens undergang. Med Grover ved sin side må Percy slutte sig til nogle usædvanlige rejsefæller for at overvinde en profeti med alvorlige konsekvenser.