Vidne til katastrofen
Fængslende øjenvidneberetninger om katastrofer, fortalt af dem, der oplevede dem på nært hold. En mine kollapser i Chile, et mudderskred knuser en californisk by, tornadoer raser tværs over USA, et skib går ned i en orkan, og et jordskælv skaber ødelæggelser i Nepal. Gennem tekniske undersøgelser afdækkes det, hvordan disse begivenheder udfoldede sig.