Wycieczka
Landsbypigen Anna møder Andrzej og Joanna, et rigt par fra Warszawa. Den opfindsomme Anna, der er drevet af ønsket om at leve et anderledes liv, beslutter sig for at hjælpe parret med at finde den ruin, de leder efter. På rejsen sammen viser den fattige pige sig snart at være en "bedre" Joanna. Instinktivt udfylder Anna mere og mere Joannas rolle og bliver en eksistentiel trussel for hende.