Monica Z
Monica Z er en prisbelønnet biografisk film om den ikoniske svenske sanger og skuespillerinde Monica Zetterlund. Filmen følger hendes dramatiske rejse fra telefonoperatør i en lille svensk landsby til superstjernestatus på klubber i New York og Stockholm. Filmen portrætterer hendes gennembrud og blomstrende karriere i 1960'erne. Monica var en exceptionel kunstner med en unik tilstedeværelse på scenen, mens et turbulent kærlighedsliv udfoldede sig uden for rampelyset. Hovedrollen spilles af sanger, pianist, sangskriver og skuespiller Edda Magnason, der har sin spillefilmsdebut.