Alex Honnold og Tommy Caldwell er to klatrere i verdensklasse, som begiver sig ud for at bestige Devils Thumb, en legendarisk tinde på 2740 meter omgivet af Alaskas vildmark.
Alex Honnold og Tommy Caldwell er to af de dygtigste klatrere nogensinde - og bedste venner. Sammen begiver de sig ud på et storslået eventyr, hvor de cykler 4000 kilometer for at foretage en dristig bestigning af Devils Thumb, en legendarisk tinde på 2740 meter i Alaska omgivet af gammel regnskov. Tommy er ved at komme sig efter en karrieretruende skade, hvilket gør det usikkert, om ekspeditionen bliver en succes.