Saving Mr. Banks
Tom Hanks og Emma Thompson spiller i den utrolige historie bag Walt Disneys 20-års lange bestræbelser på at gøre den elskede bog “Mary Poppins” til en af de kæreste filmklassikere overhovedet.
Tom Hanks og Emma Thompson spiller i historen om tilblivelsen af en af de mest elskede Disney-klassikere overhovedet. Walt Disney (Hanks) forsøgte i over 20 år at opnå rettighederne til forfatter P. L. Travers’ (Thompson) bog. Først da han berører sin egen komplicerede barndom, forstår han spøgelserne, der hjemsøger Travers, og sammen sætter de “Mary Poppins” fri. Indeholder afbildning af tobak.