Sneakerella
Denne energifyldte, musikalske Askepot-historie handler om El fra Queens, der designer sneakers som sin hobby og arbejder på lageret i en skobutik, hvor ingen ser hans talent. Der tændes en gnist, da han tilfældigvis møder Kira King, der nærmest er Manhattans prinsesse på den hvide hest. Med lidt opfordring fra sin bedste ven og en smule magi finder El modet til at følge sine store drømme.
"Sneakerella" foregår i den avantgarde sneaker-subkultur i New York. Det er en energifyldt, musikalsk film, der giver et moderne bud på eventyret om Askepot. El fra Queens, der designer sneakers som hobby, arbejder på lageret i en skobutik, der engang tilhørte hans afdøde mor. Han skjuler sit kunstneriske talent for sin overbelastede stedfar og to ondsindede stedbrødre, der altid står i vejen for hans muligheder. Da El møder Kira King, den meget selvstændige datter af basketballstjernen og sneaker-kongen Darius King, tændes der en gnist, imens de to knytter bånd over deres fælles forkærlighed for sneakers. Med lidt opfordring fra sin bedste ven og et drys magisk festøv finder El modet til at bruge sit talent og følge sin drøm om at blive en "ægte" sneakerdesigner i branchen. El er nu klar til at snøre skoene og sigte mod stjernerne.