Dear Mama
En dybt personlig serie i fem afsnit, der trodser konventionerne for traditionel dokumentarisk historiefortælling med en saga, der kaster lys over forholdet mellem en mor og en søn, Afeni og Tupac Shakur.
"Dear Mama" er en dybt personlig serie i fem afsnit, der trodser konventionerne for traditionel dokumentarisk historiefortælling med en saga, der kaster lys over forholdet mellem en mor og en søn, Afeni og Tupac Shakur. Afeni Shakur var revolutionær, intellektuel og en stemme for folket. Hun blev en feministisk yndling i 70'erne som kvindelig leder i Black Panther-partiets macho-miljø. Tupac var rapper og digter, en politisk visionær og filosof, der blev kendt som en af de største rapkunstnere gennem tiderne. Deres historie skildrer muligheder og modsætninger i USA fra en tid med revolutionær vildskab til hiphop-kulturens mest prangende årti.
Tupacs problemer med loven eskalerer med flere anholdelser i forskellige stater.
Tupac tilbringer næsten et år i det berygtede Clinton Correctional Facility i Dannemora.