Slow Light
En syvårig dreng, der blev født blind, ser pludselig lys, men det er fra hans fortid. En undersøgelse ved lægen afslører, at hans øjne er så tætte, at det tager lyset syv år at trænge gennem hans nethinde, så billedet kan nå ind til hans bevidsthed. Konsekvensen ved øjendefekten er, at manden er mentalt umoden, han forstår ikke nutiden, og han har forsinkede refleksioner over for længst overståede hændelser. Manden dvæler konstant i fortiden.