Store Joe Young
Den legendariske Store Joe, en kvik og legesyg 4,5 meter høj gorilla, og hans bedste ven Jill Young (Charlize Theron) lever fredeligt i Centralafrikas bjerge. Når krybskytterne gør Joes liv umuligt, redder Jill og zoologen Gregg O'Hara (Bill Paxton) deres uskyldige ven og flytter ham til et dyreservat i Californien. Men også der jagtes han af en skrupelløs jæger. Indeholder afbildning af tobak.