En viljestærk detektiv skal gennemføre en række næsten umulige gåder og opgaver for at redde sin kærestes liv, og dermed forpurre et forbrydergenis planer.
Detektiv Danny Baxter har den værste dag i sit liv, da hans kriminelle nemesis flygter fra fængslet og tager sin hævn: han tvinger Danny til at gennemføre en række næsten umulige gåder og opgaver for at redde hans kærestes liv.