Australia
I denne fortælling, der finder sted i det nordlige Australien før 2. verdenskrig, arver en engelsk aristokrat en ranch og slår sig sammen med en kvægdriver om at drive 2000 kvæg tværs over det mest nådesløse landskab.
I stedet for at sælge sin afdøde mands forfaldne australske kvægfarm, så hun kan vende tilbage til sit liv i London ved 2. verdenskrigs begyndelse, begiver en ung enke sig ud på en vanskelig kvægdrivning for at holde stedet kørende. Hun ender med at forelske sig i lederen af farmen og bliver også stedmor for en indfødt dreng.