Dodgeball: A True Underdog Story
En gruppe outsidere er med i en høvdingeboldturnering i Las Vegas, så de kan redde deres højtelskede lokale fitnesscenter fra at blive opkøbt af en fitnesskæde.
Dodgeball: A True Underdog Story er en film, der viser, hvordan livet kan være. Peter LaFleur (Vince Vaughn) er en karismatisk og underpræsterende indehaver af et forfaldent motionscenter ved navn Average Joe’s. Centrets kunder, der alle er under gennemsnittet, består af en selvudnævnt pirat, en radmager nørd (Justin Long), der drømmer om at blive en heppekorsleder, en sygelig beundrer af ukendte sportsgrene, en tåbelig ung mand, og en kæphøj, bedrevidende person, der selvfølgelig ikke ved noget. White Goodman (Ben Stiller), den sportsudøvende mand med svenskerhår og sygeligt selvoptagede ejer af Globo Gym, der er en massiv og ensrettet organisation, får et godt øje til Peters ydmyge motionscenter. White vil gerne overtage Average Joe’s, og Peters ikkeeksisterende bogføring gør, at det er alt for let for ham. Advokaten Kate Veatch (Christine Taylor) skal hjælpe Globo med at overtage Average Joe’s. Peters drengede charme gør, at Kate er på Peters side, og at hun nu sammen med de sociale udskud skal forsøge at redde Average Joe’s på trods af de dårlige odds.