Alexander Den Store: Afsløringen af hans forsvundne grav
Arkæologen Pepi Papakosta er på en mission, der går ud på at finde Alexander den Stores forsvundne grav. Under udgravninger midt i Alexandria, Egypten, den by som Alexander grundlagde for 2.300 år siden, opdagede hun en sjælden marmorstatue af Alexander sammen med græske skatte og hemmelige tunneller. Men Pepis største fund er en ekstraordinær opdagelse, som hun ikke forventede.