Phineas og Ferb: Star Wars
Phineas og Ferb bor på Tatooine, da R2-D2 og Dødstjerneplanerne utilsigtet falder ned i deres speeder. Med galaksens skæbne i deres hænder må de forsøge at give planerne tilbage til Oprørsalliancen.
Phineas og Ferb bor på en fugtgård ved siden af Luke Skywalkers på Tatooine, da R2-D2 og Dødstjerneplanerne utilsigtet falder ned i deres speeder. Med galaksens skæbne i deres hænder hyrer de piloten Isabella, Han Solos rival, til at hjælpe dem med at give planerne tilbage til Oprørsalliancen. Det gør sagen mere kompliceret, at Candace, en af stormstopperne, er fast besluttet på at fange oprørerne og jager dem igennem galaksen i håbet om at få fat i Dødstjerneplanerne. Imens udbryder intergalaktisk kaos på Dødstjernen, da Perry Rebelpus fanges i carbonit, mens han forsøger at standse Darthenshmirtz i at bruge sin nye ”Sith-inator.” Sagaen tager en alvorlig drejning, da Ferb tilfældigvis bliver fanget i ”Sith-inatorens” krydsild, hvilket forvandler ham til en komplet Sith og fører til en episk førstegangskamp mellem de to brødre.