Monumenternes mænd
Under Anden Verdenskrig hyres en lille gruppe kunsteksperter som soldater af Roosevelt. De sendes til Europa for at beskytte vigtige historiske bygninger og mindesmærker og afsløre store guldgruber af uvurderlige kunstværker, som Nazi-regimet har stjålet. I dette kapløb mod tiden finder de kunstværker i slotte og miner, mens Nazisterne skaber død og ødelæggelse overalt.
Monumenternes mænd er baseret på en sand historie om den største skattejagt nogensinde. Det er et actiondrama om syv museumsdirektører, kunstnere, arkitekter, kuratorer og kunsthistorikere, som tog til frontlinjen under Anden Verdenskrig for at redde verdens kunstværker fra Nazi-tyvene og returnere dem til deres ejere. Teamets medlemmer er ikke helt unge. De er heller ikke i særligt god form. Hvordan skal det lykkes dem at finde skjulte kunstværker i fjendens land? Monumenternes mænd ender i et kapløb mod tiden om at undgå ødelæggelsen af tusind års kultur. De risikerer deres liv for at beskytte og forsvare menneskehedens største mesterværker.