I Hate Christian Laettner
Han stod bag det måske mest dramatiske skud i NCAA-basketballturneringens historie. Han er den eneste spiller, der har startet i fire Final Fours i træk, og han var afgørende for, at Duke vandt to nationale mesterskaber. Han havde udseende, intelligens og talent. Så hvorfor har Christian Laettner været så intenst upopulær blandt så mange i så lang tid?
Han stod bag det måske mest dramatiske skud i NCAA-basketballturneringens historie. Han er den eneste spiller, der har startet i fire Final Fours i træk, og han var afgørende for, at Duke vandt to nationale mesterskaber. Han havde udseende, intelligens og talent. Så hvorfor har Christian Laettner været så intenst upopulær blandt så mange i så lang tid? Måske var det dengang, han trampede på brystet af en nedlagt spiller, eller de opgør, han havde med sine holdkammerater, eller måske var det hans opfattelse af, at han fortjente det hele. Men nogle gange er en opfattelse ikke lig med virkeligheden. ”I Hate Christian Laettner” går bag om det polariserende image og afslører hele historien bag denne kontroversielle person inden for college basketball. Med omfattende adgang til Laettner og hidtil usete optagelser og perspektiver fra alle sider, vil denne film være en undersøgelse uden grænser af manden, som mange har opfattet som selveste ”Den Blå Djævel”.