X-Men: The Last Stand
Da den fredelige leder af mutanterne, Charles Xavier, støder sammen med sit militante modstykke Magneto bliver fronterne til krigen, der skal ende alle krige, trukket op i dette ekslosive X-Men eventyr.
Ved at slå Xavier ihjæl og befri onde mutanter, bruger Magneto den genopståede Jean Grey - nu Phoenix, den mægtigste mutant af dem alle - imod X-Men. Mens Logan rekruterer melemmer fra Xaviers originale hold og konfronterer et forhold med Storm, træder Rogue og Iceman i karakter som X-Mens fremtid.