Washington Black
Et episk eventyr, der følger kunstneren og videnskabsmanden George "Wash" Black, som begiver sig ud på et verdensomspændende eventyr ved hjælp af en ejendommelig, flyvende maskine. Hans rejse fører ham til Amerika, de kolde arktiske have, det gamle Europas gotiske kirketårne og Nordafrikas ørkener, alt imens han forbliver et skridt foran en dødsensfarlig dusørjæger.
I 1837 arbejder opfinderen Washington Black med flyvning, mens han hjemsøges af sin fortid.
Den unge Wash og Titch flygter fra en plantage i Cloud Cutter, men styrter ned på et piratskib.
Den unge Wash, Titch og Theo tager til Virginia for at konfrontere sandheden om Titchs far.