Descendants: The Rise of Red
Da Hjerter Dame vil gennemføre et statskup i Auradon, slutter hendes oprørske datter, Red, og Askepots perfektionistiske datter, Chloe, sig sammen og rejser tilbage i tiden, for at forsøge at forhindre den traumatiske hændelse, der førte Reds mor ud på en skurkagtig livsbane.
Tidligere skurkebarn, og nu inspektør på Auradonskolen, Uma, inviterer endnu et skurkebarn til at gå på skolen - Red, den oprørske datter af den tyranniske Hjerter Dame fra Eventyrland. Hjerter Dame har længe haft et horn i siden på Auradon, især på Askepot, og benytter lejligheden til at tage hævn, da hun afleverer sin datter på skolen. Da Hjerter Dame vil gennemføre et statskup i Auradon, må Red slutte sig sammen med Askepots perfektionistiske datter, Chloe, og rejse tilbage i tiden for at forsøge at forhindre den traumatisk hændelse, der førte den unge Hjerter Dame ud på sin skurkagtige livsbane.