Butter Man: The Slickest Mexican Thief
In Mexico, 1982, Emiliano Escamilla, a notorious scam artist and impersonator, plans to avenge his mother, who was wrongfully imprisoned for the crimes of his father, "El Mantequilla," the most famous and pursued swindler of the 1950s. Mixing dark comedy, action, and drama, "Butter Man: The Slickest Mexican Thief" is a classic story of scams and impossible plans, where nothing is as it seems.
A ruthless lawyer offers to help an unfortunate prisoner but is the lawyer really who he says he is?
Botello’s attempt to sell a painting hits a snag. Elena faces workplace bureaucracy and misogyny.
Emiliano contacts Elena's father, disguised as an army captain. Pablo jumps to conclusions.
Emiliano’s identity is made public after he falls into a trap. Pablo benefits from an anonymous tip.
As Emiliano’s escape makes headlines, Elena faces a decision that will alter her life and career.
Emiliano hears his father’s story. Elena and Pablo confront the knock-on effects of the case.