Terra Nova
From executive producers Steven Spielberg, Peter Chernin, René Echevarria and Brannon Braga comes an epic family adventure 85 million years in the making. The series centers on the Shannon family as they join the Tenth Pilgrimage of settlers to Terra Nova, the first colony established in this beautiful yet forbidding land.
From executive producers Steven Spielberg, Peter Chernin, René Echevarria and Brannon Braga comes an epic family adventure 85 million years in the making. The series centers on the Shannon family as they join the Tenth Pilgrimage of settlers to Terra Nova, the first colony established in this beautiful yet forbidding land. Jim Shannon, a devoted father with a checkered past, guides his family through this new world of limitless beauty, mystery and terror. Jim’s wife, Elisabeth, is a trauma surgeon and the newest addition to Terra Nova’s medical team. Josh is their 17-year-old son who is torn to leave life as he knows it behind. Maddy, Josh’s endearingly awkward 15-year-old sister, hopes Terra Nova will give her a new chance to reinvent herself. Although Elisabeth’s medical training secured the family a spot on the pilgrimage, a secret involving their five-year-old daughter, Zoe, soon endangers their place in this utopia. Upon the Shannon’s arrival, they are introduced to Commander Nathaniel Taylor, the charismatic and heroic first pioneer and leader of the settlement. Taylor warns the travelers that while Terra Nova is a place of new opportunities and fresh beginnings, all is not as idyllic as it initially appears.