The Sound and the Syllable
Sarah is a young autistic woman with an extraordinary ability for lyrical singing. She begins taking lessons with renowned soprano Leonor Delise, but there is tension in the relationship. Sarah will learn to turn her silences into emotions; Leonor will have to restore her faith in humanity and reconcile with her daughter. Music will be the bond that transforms their lives.
Sarah Leighton is a young autistic woman diagnosed with Savant Syndrome and possesses an extraordinary musical ability. Her brother, John, manages to schedule an audition for her with soprano Leonor Delise, whom Sarah deeply admires. Despite considering Sarah an amateur, Leonor accepts the young woman as her student. Their relationship starts tense, but gradually, Leonor and Sarah begin to appreciate each other's company. As Sarah progresses in singing lessons, as well as in her therapy sessions and her love life, she gains the confidence to draw up new plans for her life.