Ghosts
A group of ghosts live together in the Château de Mérudeaux. Their "peaceful afterlife" is disrupted the day Alison and Nabil, a couple who have just inherited the place, arrive with the firm intention of turning it into a hotel.
Daniel is a boy scout leader. Marie-Catherine, a haughty aristocrat. Auguste, a tormented poet. Roland, a corrupt politician. Georges, an authoritarian major. Berthe, a naive peasant. François, a collaborator. And Tayac, a not-so-clever caveman. Their common point? They are all ghosts. They live in the Château de Mérudeaux where they lead a peaceful existence, until Alison and Nabil inherit the place, arrive, and plan to turn it into a hotel. The ghosts try to haunt them to drive them away but without success. Everything changes when, after an accident, Alison can see them. Stuck in the castle due to a mortgage and ongoing renovations, she has no choice but to get to know them and discovers endearing characters who will become her new family.
Alison and Nabil host a film shoot at the castle. Alison's secret crush is part of the actors.
Alison and Nabil organize a dinner party with their wealthy neighbors to try to negotiate with them.
Alison and Nabil decide to sell the castle. The ghosts try to convince them not to.