Zoals Alleen Oma Dat Kan
Generation after generation, recipes and secret cooking tips are passed down. Often it is the grandparents who share these tips and tricks with their children and grandchildren. These special dishes have stories that should not be lost, which is why Danny dives into the kitchen with the grandmothers and grandfathers to make special family recipes.
Grandma Trees and Danny makes dengdeng ragi and sambal goreng beans with a bowl of rice.
Grandma Trees and Danny make egg rolls with chicken, chili sauce and sambal sauce.
Grandma Trees and Danny makes pom and a mango chutney pom sandwich on a Surinamese roll.
Grandma Trees and Danny make pejeh, and Danny makes pisang goreng katjang pedis.
Grandma Dudu and Danny make red lentil soup and focaccia with a Turkish spice mix.
Grandma Dudu and Danny make kisir, Danny makes his own interpretation of lamb koftas.
Grandpa Jannis and Danny make soutzoukakia and halloumi saganaki with a tomato salad.
Grandpa Jannis and Danny make moussaka, and Danny makes eggplant with a garlic herb cap.
Grandpa Jannis and Danny make gemista, and Danny makes shrimp in a feta tomato sauce.
Grandpa Jannis and Danny make souvlaki, and Danny makes a traditional Greek salad.
Grandma Busaba and Danny make stir-fried chicken with fresh mango and a sriracha sauce.