The Da Vinci Code
A murder in the Louvre and clues in Da Vinci paintings lead to the discovery of a religious mystery protected by a secret society for two thousand years — which could shake the foundations of Christianity.
While in Paris on business, Harvard symbologist Robert Langdon (Tom Hanks) receives an urgent late-night phone call: the elderly curator of the Louvre has been murdered inside the museum. Near the body, police have found a baffling cipher. Solving the enigmatic riddle, Langdon is stunned to discover it leads to a trail of clues hidden in the works of Da Vinci, clues visible for all to see, and yet ingeniously disguised by the painter. Langdon joins forces with a gifted French cryptologist, Sophie Neveu (Audrey Tautou), and learns the late curator was involved in the Priory of Sion — an actual secret society. In a breathless race through Paris, London and beyond, Langdon and Neveu match wits with a faceless powerbroker who appears to work for Opus Dei — a clandestine, Vatican-sanctioned Catholic organization believed to have long plotted to seize the Priory's secret. Unless Langdon and Neveu can decipher the labyrinthine puzzle in time, the Priory's secret — and a stunning historical truth — will be lost forever.