Waking the Titanic
In 1912, 14 Irish immigrants from Addergoole, County Mayo, embarked on the Titanic's ill-fated maiden voyage to seek work in America. This documentary recounts their journey, combining interviews with re-enactments of the tragic night when the ship collided with an iceberg, which resulted in over 1,000 deaths. Detailed context on Ireland and their hope for America enriches their compelling narrative.