The Girl From Uruguay
Gripped by an existential and financial crisis, Argentine writer Lucas Pereyra travels to Montevideo to collect payment for a book he wrote. In the mythical capital of Uruguay and far from his stifling routine in Buenos Aires, Lucas has a life-changing encounter with a much younger admirer of his work.
Lucas Pereyra is a Buenos Aires-born writer who, in the midst of an existential and financial crisis, travels to Montevideo to collect payment for a book he wrote and to meet up with Magalí Guerra, an admirer who is 20 years his junior. But crossing the river that separates his monotonous life in Argentina from the mythical capital of Uruguay transforms Lucas into a different person.