El artista
Jorge, a nurse in a nursing home, becomes a successful plastic artist thanks to his peculiar bond with a patient. His rise in the art world comes with money and prestige, but also with many disagreements and contradictions.
Jorge is a nurse in a nursing home. His monotonous life is altered by a peculiar bond with one of his patients, and old man to whom he gives special attention. Thanks to this encounter, Jorge becomes a prestigious plastic artist. Quickly, he immerses himself in the contemporary art environment and swaps the geriatric world for meetings with curators, critics, gallery owners, collectors and admirers. He makes successful exhibitions, earns money and gains artistic prestige. However, as Jorge grows as an artist, disagreements and contradictions multiply.