The Good, The Bad, The Hungry
“The Good, The Bad, The Hungry” tells the eye and mouth-opening tale of Takeru Kobayashi, the native of Nagano, Japan, who won the Nathan’s Hot Dog Eating Contest six consecutive times, and Joey Chestnut, the Californian who emerged to dethrone the Japanese legend in 2007 and became the face of the sport.
“The Good, The Bad, The Hungry” tells the eye and mouth-opening tale of Takeru Kobayashi, the native of Nagano, Japan, who won the Nathan’s Hot Dog Eating Contest six consecutive times, and Joey Chestnut, the Californian who emerged to dethrone the Japanese legend in 2007 and became the face of the sport. It’s a story that at times is both outrageous and poignant, exploring the origins of the careers of Kobayashi and Chestnut, every bite of their head-to-head battles, as well as the no-holds-barred promotional efforts of Major League Eating, the organization that oversees the contest. It may well be a sport like no other – but as the film reveals, the competition, and how it changed the lives of these two men forever, was as real as anything you’ll ever see on a field of play.