Love Me Tender
Elvis Presley made his film debut in this tale of three brothers who, while serving in the Confederate Army, steal a Union Army payroll.
Moviegoers were introduced to Elvis Presley in this film set during the dying hours of the Civil War. Elvis sings four songs, including the title song. Set in 1865, the three Confederate Reno brothers don't know the war has ended. They manage to steal a Union Army payroll, and head for home with the money. While Vance (Richard Egan) can think only of the love of his life Cathy (Debra Paget), it turns out that the brothers have been reported dead, and Cathy has married their youngest brother Clint (Elvis Presley). Vance accepts this until he learns that Cathy still loves him. To complicate things, the U.S. Army knows of the brothers' theft and is hunting them down.