Paulo: O Apóstolo
“Paulo: O Apóstolo” tells the story of Saul of Tarsus, a young Pharisee who persecuted Christians until he has a supernatural encounter with Jesus at the gates of Syria. Blinded by divine light, he embarks on a journey of faith that will turn him into Paul, one of Christianity’s greatest leaders.
“Paulo: O Apóstolo” tells the story of Saul of Tarsus, a young Pharisee who becomes one of the greatest leaders of Christianity. Upon returning to Jerusalem, Saul is confronted with the rise of the sect of Jesus' followers and, consumed by fury, joins Caiaphas and leads the persecution of Christians. His mission takes him to Damascus, where he has a supernatural encounter with Jesus. Blinded by the divine light, he begins a journey of faith until he becomes Paul, a passionate defender of the very faith he once opposed. He faces mistrust, persecution, and the power of Rome. His mission leads him to confront Herod Agrippa, Nero, and the ruthless imperial court in a saga of redemption, courage, and transformation.