Across the River and Into the Trees
Haunted by the Second World War, American Army Col Richard Cantwell is a hero who faces news of his illness with stoic disregard. Determined to spend a weekend in solitude, he commandeers a military driver to facilitate a visit to Venice.
As WWII ends, Col. Cantwell, a witty war hero, confronts terminal illness. Seeking solace in Venice, he commandeers a driver for a final trip. Amid unraveling plans, a chance encounter with a countess offers hope and redemption against the backdrop of war. Hemingway's themes of love, youth, and age resonate in "Across the River and Into the Trees".