CI - Criminal Investigation
In Criminal Investigation, we delve into the behind-the-scenes stories of cases that shocked and divided the country, following the reconstruction of the truth from the perspective of those who lived through the events firsthand. Get ready to revisit emblematic crimes and understand how every detail, every piece of evidence, and every contradiction helps to transform suspicions into answers.
A crime doesn't end the moment it happens. It leaves traces, silences, and a series of questions. Criminal Investigation delves into these questions to reconstruct the paths that transform suspicions into facts. Serial murders, unexplained attacks, mysterious disappearances, and other emblematic stories gain a new perspective from the point of view of those who were at the center of the investigations. By revisiting each case through the cold lens of the police and the human gaze of those who lived the drama firsthand, the show humanizes numbers, processes, and headlines, giving voice to the stories hidden behind the news. Transforming mystery into knowledge, Criminal Investigation reveals that behind each crime lies a long and complex journey to the truth.