White Elephant
Nicolás and Julián are two priests who arrive in Buenos Aires' slums after a tragic experience in the jungle. Julián is putting pressure on his church and government contacts to build a new hospital for the poor, but Nicolás finds himself questioning the robe in the arms of a woman. Their lives and that of the poor come to a fatal choke point when drug violence and bureaucracy catches up to them.
In the slums of Buenos Aires, two priests, Julián and Nicolás, work tirelessly to help the poor. Julián uses his connections to oversee the construction of a hospital. Nicolás joins him following the failure of a project he was leading in the jungle, after paramilitary forces assassinated members of the community. Deeply troubled, he finds a little comfort with Luciana, a young, attractive, atheist social worker. As Nicolás’ faith weakens, tension and violence between the slum’s drug-dealing cartels grow. And when work on the hospital is halted by ministerial decree, the fuse is lit...