Springsteen: Deliver Me from Nowhere
“Springsteen Deliver Me from Nowhere” chronicles a pivotal moment in Bruce Springsteen’s life as a young musician on the cusp of global superstardom, struggling to reconcile the pressures of success with the ghosts of his past. The film is directed by Scott Cooper, and stars Jeremy Allen White as Bruce Springsteen, along with Jeremy Strong as his longtime manager.
From 20th Century Studios, “Springsteen: Deliver Me from Nowhere” chronicles the making of Bruce Springsteen’s 1982 “Nebraska” album when he was a young musician on the cusp of global superstardom, struggling to reconcile the pressures of success with the ghosts of his past. Recorded on a 4-track recorder in Springsteen’s New Jersey bedroom, the album marked a pivotal time in his life and is considered one of his most enduring works—a raw, haunted acoustic record populated by lost souls searching for a reason to believe. Starring Jeremy Allen White as the Boss, the film is directed by Scott Cooper from his adaptation of Warren Zanes’ book “Deliver Me from Nowhere.” The film also features Jeremy Strong, Paul Walter Hauser, Odessa Young, Stephen Graham, Gaby Hoffman, and David Krumholtz. The film is produced by Cooper, Ellen Goldsmith-Vein, Eric Robinson, and Scott Stuber. Tracey Landon and Zanes executive produce.