The Americas
From BBC Studios Natural History Unit, the creators of the critically acclaimed and multi-Emmy Award-winning "Planet Earth" and "Blue Planet," in association with Universal Television Alternative Studio, comes the epic 11-part tentpole event series "The Americas."
From BBC Studios Natural History Unit, the creators of the critically acclaimed and multi-Emmy Award-winning "Planet Earth" and "Blue Planet," in association with Universal Television Alternative Studio, comes the epic 11-part tentpole event series "The Americas." Marking the first time acclaimed actor, producer and writer Tom Hanks will narrate an unscripted entertainment series, "The Americas" will also feature music by two-time Oscar winner Hans Zimmer. This incomparable project will employ revolutionary filmmaking technology that will showcase the wonders, secrets and fragilities of the Americas – Earth's largest landmass and the only one to stretch between both poles – and reveal extraordinary, untold wildlife stories that deeply connect with millions around the world.